Bokmässanenkäten 2011

Min kära arbetsgivare har bjudit med mig på Bokmässan i GBG! Det ska vi fira genom att besvara Loka Kanarps enkät.


Namn: Stefan Petrini

Hemort: Sandviken

Jag har varit på Bokmässan i Göteborg (ggr): Typ fyra. Först 2000 när jag medverkade i "Allt för konsten 2", och sen 2002 - 2004 när jag pluggade i Borås.

På årets bokmässa ska jag: Lalla runt och försöka att inte enbart hänga i seriehörnan, utan även ta del av sånt som kan göra mig till en bättre bibliotekarie.

Ett bra bokmässanminne: Hela mässan 2000, när jag och en polare åkte ner tillsammans med Göran Semb, jag fick dricka öl tillsammans med giganter som Ingemar Bengtsson, David Liljemark och Marcus Ivarsson samt fick sovplats hemma hos Björn Schagerström från Rare Zombie Press.

Några böcker jag ser fram emot: "Mats kamp" och Gunnar Krantz' "Största möjliga allvar".

Ett seminarium eller annat prat jag ska se: Panelen om svenska serieförlag, panelen om serieskaparens yrkesroll, panelen om varför män inte läser böcker etc etc.

Jag hoppas slippa: Den självförakt, hat och livsleda som jag kände när jag pluggade i Borås.

En fest/tillställning som jag ska gå på: Galago/ETC-festen, om jag inte drabbas av akut social inkompetens och hipsternoja.

Mitt bästa bokmässefynd: Ett lätt feltryckt ex av Rare Zombie #7 som jag fick av Björn Schagerström.

Populära inlägg i den här bloggen

Just Kruisin'