Välkommen in på min blogg!

Jag har funderat  fram och tillbaka ett tag om huruvida jag skulle dra igång en serieblogg eller inte.

Bloggvarianten av Lurad Igen!, som jag drev tillsammans med Magnus Johannson, blev väl ingen rungande succé och min entusiasm sinade ganska snart. En personlig höjdpunkt från Lurad Igen!-eran var när jag blev kallad "borgarsvin" i kommentarerna på recension av Galago. Petrini... näthatad!

Nåväl, ambitionen nu är väl att angripa detta med "tecknade serier" utifrån lite andra vinklar än vanligt. Tänka ett par varv till och belysa de dunklare aspekterna  av seriemediet.

Om det där lät vagt och flummigt i överkant, så är det fullkomligt i sin ordning. Inläggen här på Den 9:e Bombkratern kommer, efter vad det verkar, att präglas av spridda hugskott, ofullgångna tankebanor och provisoriska teoribyggen.

Låter det inte härligt?!

PS: Bloggens titel är naturligtvis en parafras på den härligt skitnödiga benämningen "Den nionde konstarten" som vi serienerdar plägar använda i vissa ytterligt högtidliga sammanhang. DS.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Just Kruisin'

Dotterbolaget i Gävle